Alaušo slėnis

Vanojimo instrukcija

Vanotis geriausiai antro ar trečio užėjimo į garinę metu.

Prieš vanojant, vantą 15–20 min. reikia palaikyti šaltame, o tada 1–2 min. karštame vandenyje – tokia vanta bus kvapni, minkšta, nebarstys lapų. Gerai paruošta vanta išskiria dešimtis naudingų biologiškai aktyvių medžiagų, kurios per orą ir tiesioginį kontaktą veikia kvėpavimo takus ir odą.

Geras vanojimas – tai lyg aromaterapinis masažas, o pernelyg stiprus čaižymas ne ką naudingesnis už mušimą. Gero vanojimo etapai:

  1. Glostymas (vanojama nugara):
    • pradedame nuo kojų: vantą prispaudžiame prie pėdų, po to švelniai glostome per visą kūną aukštyn iki sprando ir atgal prie pėdų 2–3 kartus;
    • vantą sušildome (pakeliame aukštyn – karščiausiai būna pirties palubėje), tada dedame ant menčių ir prispaudžiame; vėl sušildome palubėje ir dedame ant juosmens, dar sykį sušildžius – ant kelių sąnarių bei pėdų.

Glostymo-šildymo procedūra kartojama 3–4 kartus, kad kūnas įprastų prie vantos ir atsipalaiduotų.

  1. Čaižymas (nugara):
    • vantos galais čaižome greitais, bet nestipriais judesiais. Pradedama nuo sprando ir leidžiamasi žemyn iki pėdų. Trukmė – 1 minutė;
    • greitai perbraukiame vanta nuo pėdų iki sprando ir atgal, kartojame 2–3 kartus.

Glostymas ir čaižymas kartojamas priekinei kūno daliai (gulima ant nugaros).

Glostymas ir čaižymas kartojamas nugarai (gulima ant pilvo).

  • Plakimas-kompresavimas (nugara):
  • Baigiant:
  • vantą iškeliame į palubę, taip pagriebiame karšto garo ir stipriu judesiu (ne iš visų jėgų) suduodame per nugarą ir iš karto prispaudžiame vantą prie raumenų laisva ranka (kompresas);
    kartoti 3 kartus;
  • ta pati procedūra kartojama kitoms kūno vietoms (po 3 kartus). Eiliškumas: nugaros raumenys, juosmuo, sėdmenys, šlaunys, blauzdos ir pėdos).
  • švelniai purtydami vantą kutename kūną kryptimis: pėdos – juosmuo, po to sprandas – juosmuo 3–4 kartus (gulima ant pilvo).

Gerai išsivanojus, rūbinėje (ar priepirtyje) reikia ilsėtis 10–20 minučių, nešokti į šaltą vandenį.